Kto to jest Meeter-Greeter?

meeter greeter

Nazwa nowej bankowej posady „Meeter-Greeter” pochodzi od dwóch angielskich słów: „meet” – spotykać i „greet” – powitanie. Co że kryje się za taką nowomodną nazwą, jakie wiedze musi mieć taki fachowiec i czym on może pomóc klientowi?

Meeter-Greeter — to w rzeczywistości zwykły administrator. Pod tym tytułem mogą być ukryte wymagania zwykłym menedżerom lub czy ochroniarzy, co spotyka gości. W banku ten człowiek zajmuje się podziałem klienckich potoków.

Wyobraź sobie, że pilnie potrzebujesz skorzystać z usług banku, ale w ogóle nie posiadasz informacji, do kogo zwracać się w twojej sprawie. Otwierając drzwi do instytucji bankowej (meeter-greetery istnieją tylko w Dyrekcjach, gdzie przepływ klientów jest ogromny, w związku z wielu wykonywanych operacji. Funkcje oddziału są ograniczony kredytowymi, depozytowymi i kasowymi operacjami), znajdziesz się w ogromne pomieszczenie biurowe. Gdzie iść dalej? I tu ci pomoże meeter-greeter:

  • Spotka cię uprzejmym uśmiechem i wyjaśni, jaką dokładnie bankową usługą chcesz skorzystać się;
  • Przeprowadzi cię do kierownika potrzebnych kwalifikacji. W przypadku kolejek podpowie ci, gdzie kolejka jest mniejsza;
  • Pozwoli ci zaoszczędzić czas, podpowiedziwszy, gdzie trzeba stanąć w kolejce wcześniej, jeśli zadanie wymaga kilku czynności. Na przykład, zająć kolej do kasy dla wnoszenia sumy depozytu. Aż kolej będzie posuwała się, manager podpisze z tobą depozytową umowę;
  • Ten człowiek wysłucha twoje pytania i podpowie do kogo się zwrócić w tej czy innej sprawie, pomoże napisać to lub inne oświadczenie.

Osoby ubiegającej się na stanowisko „Meeter-Greeter”, powinien mieć następujące umiejętności:

  • chociażby minimalnie znać bankowe produkty instytucji, którą on przedstawia;
  • znać organizację wewnętrznych bankowych procesów i przepływu dokumentów;
  • wyznawać się na psychologii człowieka: być uprzejmym i taktownym, emocjonalnie odpornym, umieć rozwiązywać konfliktowe sytuacje.

Właśnie dlatego na tę pracę często biorą studentów z przyjemnym wyglądem. Oni potrzebują wstępny staż pracy w banku, a ten wakat — najlepszy sposób na zapoznanie się ze specyfiką pracy instytucji.

Czego dokładnie nie warto czekać od tego człowieka:

  • wyjaśnienia specyfiki umów, zasad płatności, itp.;
  • o tym, dlaczego bank postąpił tak, a nie inaczej.

Podsumujemy

Taki nowomodny fach, jak meeter-greeter – to szybciej próba banków stworzyć pozytywną postać instytucji w porównaniu do konkurentów. Dla instytucji finansowych usługi przede wszystkim, i w walce o klientów banki wymyślają wszelkie sztuczki, aby klient, tylko otwierając drzwi do biura, od razu poczuł się mile widzianym, otoczony troską i uwagą. Zadanie meeter-greetera — maksymalna pomoc w szybkim rozwiązywaniu problemów klienta, dokładniej, optymalizacja czasu poświęconego przez klienta na tę lub inną operację. Także ten człowiek może bawić klienta podczas jego oczekiwania, co prawda, do jego funkcji to nie wchodzi.

Dodaj komentarz

 Cheap NFL Jerseys Free Shipping